چرا مراکز تصویربرداری پزشکی مهم هستند؟

خانه چرا مراکز تصویربرداری پزشکی مهم هستند؟

چرا مراکز تصویربرداری پزشکی مهم هستند؟

تصویربرداری پزشکی، تداخلی از چند شاخه علوم همانند فیزیک پزشکی، مهندسی پزشکی، زیست‌شناسی و اپتیک است.

عمده افراد به دلیل بازی های خطرناک دوران کودکی و نوجوانی در کوی و برزن یا از ارتفاع افتاده اند. یا از دوچرخه پرت شده و یا در قایموشک بازی ها سرشان به هم خورده است و گاه دچار درد در ناحیه ای سر و بدن شده اند. در این شرایط با مراجعه به پزشک، ایشان تصویربرداری از ناحیه آسیب دیده را تجویز می کند. اما مراکز تصویربرداری پزشکی چه نقشی در تشخیص بیماری و دردها دارند. چرا این مراکز مهم هستند و چرا باید از کلینیک های این مراکز جامع استفاده کنیم؟

تصویربرداری پزشکی از انواع تکنولوژی مختلف پزشکی بهره گرفته که به منظور مشاهده بدن انسان برای نظارت، تشخیص و یا درمان بیماری های پزشکی به کار می رود، هر کدام از انواع تصویربرداری اطلاعات متفاوتی درباره بدن می دهند.

تصویربرداری پزشکی که در انگلیسی به آن Medical imaging می گویند به نوعی تکنیک و فرایند مورد استفاده برای ساختن تصاویری از بدن انسان یا بخش‌ها و عملکردهای آن برای اهداف کلینیکی مانند روش‌های پزشکی که در جستجوی شناخت، درمان و بررسی بیماری‌ها هستند اطلاق می شود. همچنین تصویربرداری در علوم پزشکی شامل مطالعات آناتومیک و فیزیولوژیک است.

تصویربرداری پزشکی، تداخلی از چند شاخه علوم همانند فیزیک پزشکی، مهندسی پزشکی، زیست‌شناسی و اپتیک است. لذا پاسخی که پزشک از سونوگرافی دریافت می کند با پاسخی که از ماموگرافی یا رادیوگرافی برداشت می کند متفاوت است. به همین دلیل لازم است که پزشک از چندین نوع تصویربرداری برای تشخیص ها استفاده کند.

تمام حقوق مادی و معنوی برای مرکز جامع تصویربرداری پزشکی اکسین اهواز محفوظ است.