برای مسموم نشدن به ایمن سازی توجه کنید

خانه برای مسموم نشدن به ایمن سازی توجه کنید

برای مسموم نشدن به ایمن سازی توجه کنید

مرکز جامع تصویربرداری پزشکی اکسین همواره سلامتی هموطنان عزیز ایرانی و مردم خوزستان را خواستار است و همگان را به رعایت کلیه توصیه های پزشکی و درمانی و انجام آنها دعوت می کند.



میزان مراجعه به مطب پزشک ها، درمانگاههای عمومی و خصوصی، کلینیک ها بسیار است. حتی برخی سعی در خود درمانی دارند و مراجعه ای به پزشک نمی کنند.


بروز هر دردی در انسان ناشی از توجه نکردن به کلیه توصیه های پزشکی و درمانی است. حال که در هفته پیگیری از مسمومیت ها هستیم و خانم های خانه دار و کودکان بخش عمده ای از وقت خود را در منزل سپری می کنند و یا حتی بسیاری از افراد ممکن در محل کار خود با موادی خاص سر وکار داشته باشند که موجب مسمومیت شود ذکر چند نکته را یادآور می شیم.


مرکز جامع تصویربرداری پزشکی اکسین همواره سلامتی هموطنان عزیز ایرانی و مردم خوزستان را خواستار است و همگان را به رعایت کلیه توصیه های پزشکی و درمانی و انجام آنها دعوت می کند.


 داروها، محصولات شوینده و فرآورده های آرایشی- بهداشتی (خمیر دندان، دهان شویه، خوشبو کننده) را دور از دسترس کودکان، در ارتفاع بالا ودر کمد مجهز به قفل نگه داری نمایید.


محصولات خانگی خطرناک (مانند لوله بازکن، جوهر نمک، جرم گیر، محلول سفید کننده و لک بر، مواد شوینده، گاز پاک کن، داروها و دیگر مواد شیمیایی) را در بسته بندی اصلی آنها و با درب بسته نگهداری نمایید و از نگهداری در  کمدهای زیر ظرفشویی اجتناب نمایید.


از نگهداری محصولات خطرناک مثل ضدیخ، شیشه پاک کن، بنزین، نفت، سموم علف کش، سموم حشره کش و کودهای باغبانی در کمدهای بدون قفل در پارکینگ و حیاط منزل اجتناب نمایید.


مخلوط کردن فرآورده های سفید کننده و جرم بر به دلیل ایجاد گاز سمی خفه کننده، مطلقاً ممنوع می باشد. برچسب  ظروف سموم و مواد دفع آفات را ابتدا کاملاً مطالعه کنید و سپس دقیقاً مطابق آن عمل نمائید.


موادی مانند نفت و بنزین را در ظرف اصلی آنها نگه داری کنید و از ریختن این مواد داخل ظروف مربوط به فرآورده های خوراکی و نوشیدنی مانند بطری خالی نوشابه پرهیز کنید.


از قرار دادن کیف دستی و ساک خرید و همچنین کیسه های نایلونی که استفاده نمی شود، در دسترس کودکان پرهیز کنید. این وسایل ممکن است سبب خفگی کودکان شوند.


مسمومیت با گاز منوکسید کربن کشنده ترین مسمومیت غیرعمدی در کشور ماست و شیوع آن در فصل سرما بالا می باشد.


در هنگام مراجعه به پزشک و دریافت دارو از داروخانه، والدین سالمند خود را همراهی نمایید تا از صحت نحوه مصرف دارو مطمئن شوید. نام دیگر داروهای مصرفی را به همراه داشته باشید تا از تجویز مجدد داروها و مصرف همزمان آنها و یا بروز تداخلات خطرناک دارویی پیشگیری شود. استفاده از جعبه های تقسیم داروها می تواند کمک شایانی به پیشگیری از مسمومیت و مصرف داروی تکراری در ایشان می گردد.


در دوران سالمندی به دلیل تغییرات ساختار در اندامهای داخلی مانند کبد، کلیه، میزان مایعات، عضلات و چربی بدن، تغییراتی در جذب و دفع داروها حادث خواهد شد، کاهش بینایی، شنوایی و فراموشی و بی اعتنایی به مصرف دقیق داروها می تواند منجر به مسمومیت شود.





تمام حقوق مادی و معنوی برای مرکز جامع تصویربرداری پزشکی اکسین اهواز محفوظ است.