شناسایی بیش از هزار نوع ویروس سرماخوردگی

خانه شناسایی بیش از هزار نوع ویروس سرماخوردگی

شناسایی بیش از هزار نوع ویروس سرماخوردگی

سرماخوردگی برخلاف ظاهر نام خود چندان ارتباطی با دمای پایین و سرمای هوا ندارد



در این روزهای سرد و گرم پائیزی که نه میشه کولر روشن کرد و نه بخاری، به چهره خودم و همکاران نگاه که می کنم یا چشم هایشان بادامی شده، یا گوشه چشمشان آب سرازیر است یا آبریزش بینی دارند و یا سرفه می کنند. حال خودم و آنها را که جویا می شوم می گویند: سرما خوردیم. آنفولانزا گرفتیم. آلرژی داریم.

پائیز که می رسد پدر سالاری بودن خود را به رخ می کشد و سرما خوردگی را وارد تن هایمان می کند. سرماخوردگی بیماری شایع پائیز است. وقتی دچار عطسه، آبریزش بینی، اشک ریزش، خستگی و کوفتگی، تب، سردرد، اختلال حس بویایی و چشایی و دچار درد در ناحیه کمر، دست و پاها شدید بدانید که برای چند روزی دچار سرما خوردگی شدید.

کارشناسان می گویند که سرماخوردگی برخلاف ظاهر نام خود چندان ارتباطی با دمای پایین و سرمای هوا ندارد. چون عامل بروز سرماخوردگی ویروس ها هستند. با این حال به گفته پزشکان عدم رعایت بهداشت، ضعف عمومی و تغذیه نامناسب می تواند سبب بروز سرماخوردگی و شیوع آن در برخی فصول سال شود.

 حضور طولانی مدت در مکان های سرپوشیده و بسته، رعایت نکردن اصول بهداشتی به ویژه در محیط های پرجمعیت و پیروی نکردن از یک رژیم غذایی سالم دارای آنتی اکسیدان ها، باعث ابتلای افراد به ویروس سرماخوردگی می شود. رخوت و افسردگی، ضعف عمومی و خستگی از عوامل بروز سرماخوردگی نام برده می شود. برای سرماخوردگی، انحراف بینی و بزرگ بودن لوزه ها در قسمت های فوقانی دستگاه تنفس را می توان از عوامل بروز سرماخوردگی در تمام فصول سال عنوان کرد.

 نکته قابل توجه اینکه پزشکان تاکنون بیش از هزار نوع ویروس سرماخوردگی شناسایی کرده اند.

پزشکان معتقدند که سرماخوردگی ازجمله بیماری هایی است که می تواند پس از ورود ویروس آن به بدن بین دو تا چهار روز به صورت نهفته باقی بماند و پس از طی این زمان علایم آن ظاهر شود؛ فرد در این مدت به عنوان ناقل بیماری شناخته می شود. شروع بیماری ناگهانی و با احساس خارش یا سوزش در حلق، بینی یا گوش ها همراه است و به دنبال آن علایم به طور واضح تر ظاهر می شود.

بهترین راه مقابله با سرماخوردگی پیشگیری از بروز آن است و یکی از بهترین راه های پیشگیری از آن رعایت صحیح اصول بهداشتی به ویژه بهداشت دست ها و عدم استفاده مشترک از لوازم بهداشتی آرایشی عنوان شده است. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب حاوی آنتی اکسیدان ها مانند میوه ها و سبزی های تازه و مصرف تمام موادغذایی موجود در هرم غذایی مانند کربوهیدارت ها، غلات، انواع پروتئین های حیوانی و گیاهی، نان و حبوبات نیز می تواند سیستم ایمنی بدن افراد را در برابر ویروس ها مقاوم و از بروز بیماری در آنها پیشگیری کند.

داشتن استرس شما را در خطر بیشتر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا قرار می‌دهد. اگر بیشتر اوقات استرس دارید در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید. حداقل سی دقیقه ورزش می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند. همیشه سطوحی که اغلب استفاده می‌شوند را با ماده‌ی ضدعفونی‌کننده تمیز کنید مانند تلفن، دستگیره‌ی در و دکمه‌های کیبورد.


تمام حقوق مادی و معنوی برای مرکز جامع تصویربرداری پزشکی اکسین اهواز محفوظ است.